top of page

Návod na pletenec


Vcelku jednoduchý postup, pokud už máte s katerkama nějaké zkušenosti.

Budete potřebovat 4 nebo 5 barev. V červené se mi střídají dva odstíny, ale můžete zvolit jen jeden. Barvy zcela závisí jen na vaši fantazii.

Pleteno ze 100% bavlny, mé oblíbené Catania Original.

Jak na to

Navlékněte karetky podle návodu a nezapomeňte je po sobě překontrolovat. Klidně i dvakrát. Já kontrolovala jen jednou a jedna karetka mi unikla, tak jsem musela rozplétat a převlékat.

Můj pomocník na směry navlékání, i když gramaticky katastrofální.

Možná proto se mi to tak dobře pamatuje.

S = Sepředu, Z = Zezadu

Pletení je z 8 kroků, které se opakují pořád dokola.

1) Karetky č. 1-2, 5-8, 11-16, 19-20 otočíme směrem k sobě. Karetky č. 3-4, 9-10, 17-18 otočíme směrem od sebe. Provlékneme útek.

2) Opakovat postup 1)

3) Karetky č. 1-4, 11-12, 17-20 otočíme směrem k sobě. Karetky č. 5-10, 13-16 otočíme směrem od sebe. Provlékneme útek.

4) Opakovat postup 3)

5) Karetky č. 1-2, 19-20 otočíme směrem k sobě. Karetky č. 3-18 otočíme směrem od sebe. Provlékneme útek.

6) Opakovat postup 5)

7) Karetky č. 3-18 otočíme směrem k sobě. Karetky č. 1-2, 19-20 otočíme směrem od sebe. Provlékneme útek

8) Opakovat postup 7)

A teď opakova znovu od 1). Dokud nebude karetka tak dlouhá, jak chcete.

Zkrácený návod tak, jak ho používám já.

Vycházím z toho, že mi stačí vědět jen jeden směr otáčení, ty opačným směrem prostě "zbydou". Poposouvám si karetky tak, ať si je oddělím pode toho, kterým směrem se otáčejí. Taky vynechávám zápis řádku, pokud se postup opkuje, celý návod mi potom příjde přehlednější. Na počítadle si počlivě zaznamenávám, u kterého čísla otáčení zrovna jsem. Zvlášť doporučuju, pokud máte malé dítě, které vás neustále odvolává nebo s jakéhokoliv důvodu musíte práci přerušovat. Předtím jsem si to prostě pamatovala a zaznamenávala jen sem tam anebo když jsem šla pryč.

F - k sobě

1) 1-2, 11-16, 19-20

2)

3)1-4, 11-12, 17-20

4)

5)1-2, 19-20

6)

7) 3-18

8)

Je vám návod jasný? Pokud byste měli nějaké pochybosti, něčemu nerozuměli, napište mi na FB Made by Lanni.

Našli jste nějaký anglický návod a máte problémy s překladem postupu? Ráda pomůžu.

Chtěli byste vyrobit karetku podle vašich představ? Ráda vám ji vyrobím.

Nejlepší příspěvky
Zkuste to později
Až budou příspěvky zveřejněny, uvidíte je zde.
Nejnovější příspěvky
Archiv
Hledání podle štítků
Zatím žádné štítky
Následujte nás
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page